2015. augusztus 20., csütörtök

Háztartási keksz

A háztartási keksz az egyik olyan alapanyag és gyerekeknek való rágcsa egyben, ami fejtörést okozott. Mivel nem találtam egyetlen olyan fajtát sem, amire ne lett volna ráírva, hogy nyomokban tejszármazékot tartalmazhat (én még az ilyen esetleges dolgokat is kizártam), kénytelen voltam házilag kivitelezni. Vigyázat! nálunk a felnőttek körében sokszor nagyobb keletje van, oda kell figyelnem, hogy a gyereknek is maradjon belőle. :)

Ezt a receptet eredetileg az interneten találtam valahol pilóta keksz címen, kakaós és sima tésztákat kellett volna begyúrni, kicsit átalakítottam és a végeredmény nagyon hasonló lett a háztartási kekszre, azóta is így készítem.

Hozzávalók:
30 dkg liszt
6 dkg porcukor
125 g tejmentes margarin
1 tojás
1/2 cs. sütőpor
1 cs. vaníliás cukor
0,5 dl növényi tej

Elkészítés:
A margarint a liszttel elmorzsoljuk, majd a többi hozzávalóval együtt alaposan összegyúrjuk. Lisztezett deszkán 1-2 mm vastagra nyújtjuk és kiszaggatjuk. 180°C-on 20-25 perc alatt aranybarnára sül.

Arra kell figyelni, hogy ne nyújtsuk túl vastagra, mert akkor sülés közben összemegy és vastag kekszek lesznek belőle, de túl vékony se legyen, mert akkor könnyen megbarnulnak.

Szaggatáshoz én ilyen kiszúrót használok:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése