2015. augusztus 23., vasárnap

Palacsinta

A palacsinta készítése nálam mindig pofon egyszerű művelet volt: mindig ahány tojást vettem, annyi nagy púpos adagolókanál lisztet mertem, majd ezt csomómentesre kevertem annyi tejjel, hogy jó sűrű masszát kapjak, adtam hozzá kevés sót, olajat és szódával felhígítottam normál palacsinta állagúra.

A tejmentes változathoz megpróbáltam mérni az alapanyagokat, de a növényi tej és a szódavíz mennyisége még mindig állag szerinti. Legközelebb megpróbálom ezeket is mérni.

Hozzávalók: (kb. 18-20 db.)
2 tojás
26 dkg liszt
1 cs. tk. só
2-3 ek. olaj
Ehhez adunk annyi rizstejet, hogy sűrű masszát kapjunk, majd felengedjük szódával.

Az első sütés előtt mindig kiolajozom a palacsinta sütőt, jól felforrósítom és úgy sütöm ki a palacsintát. A másodiknál érdemes megpróbálni olajozás nélkül, mivel a tésztájában is van olaj és ha jó palacsinta sütőnk van ez is elég szokott lenni. Ha nem jó, akkor inkább olajozzuk be, minden sütés előtt a palacsintasütőt.

Update: Sikerült lemérnem a nedves hozzávalókat: 3dl rizstejet és 4 dl szódavizet tettem bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése