2016. január 28., csütörtök

Fokhagymamártás

Az eddig tejjel, tejszínnel vagy tejföllel készült szósz vagy mártás elkészítése is kihívást jelentett számomra, mert bár lehet nem kellene ennyire ragaszkodnom a megszokott ízekhez, én mégis csökönyös vagyok ezen a téren és szeretném ugyanúgy élvezni az ételeket mint azelőtt.

Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy elnézést kérjek azoktól, akik ezeket a trükköket már régóta ismerik és alkalmazzák :D (esetleg jobbat is tudnak) , mert számomra ezek hatalmas felismerések és fejlődési pontok a tejmentes életben!

A fokhagymamártásnak akkor mertem nekiállni, amikor sikerült kiváltanom a habarást. Egyszerűen elkészítettem a mártás alapját és tej, tejföl helyett a habarással eresztettem fel. Ez egy kisebb adag receptje, ezzel a kis mennyiséggel készítettem el először, főleg mert a férjem így sem, úgy sem rajong érte :D.

Hozzávalók:
2 gerezd fokhagyma
kb. 5 ek olaj
1 ek. liszt
só, ételízesítő
+ habarás

Elkészítés:
Az olajon az áttört fokhagymát enyhén megpirítjuk, majd a liszttel elkeverjük és pirítjuk még egy picit. A tűzről levéve adjuk hozzá a csomómentesre kevert habarást és lassú tűzön tovább melegítve, ahogy sűrűsödik adjunk hozzá még natúr rizs- vagy zabtejet (kb. 1 dl). Ízesítsük sóval vagy ételízesítővel, én utóbbival szoktam. Ha megfelelő az állaga húzzuk le a tűzről.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése