2016. május 26., csütörtök

Eperglazúr /Eperszósz /Epervelő

Kislányom keresztelőjére én készítettem a tortákat, természetesen tejmentesen. Nézegettem tortadíszítő videókat és az egyikben az epreket valami sűrű szószba mártották, majd a torta tetejére tették őket, de a szósz nem folyt le róluk, így az eprek szépen csillogtak tőle. Neki is álltam keresgélni, hogy mi lehet ez, így találtam rá a strawberry glaze receptjére.  Ez majdhogynem egy eperlekvár, csak le van szűrve az eper, így nagyon kevés mag kerül a szószba, majd egy kis keményítővel sűrítik be, hogy ne folyjon el.

A kommentekben páran írják, hogy tettek még hozzá cukrot, én viszont így hagytam, mert következő tervem az volt, hogy epertorta töltelékébe teszem a tejmentes tejszínbe keverve, ami eleve édesített, a torta tetejét pedig a glazúrba mártott eprekkel díszítem. El is készítettem, erről majd egy másik bejegyzésben írok :), csak annyit mondok róla elöljáróban, hogy nagy sikere volt. :)



Arra gondoltam, hogy ezt a szószt vagy epervelőt el is tehetném később fagyihoz, pudinghoz vagy akár téli epertortához :), ezért kis üvegekbe kevés tartósítószerrel be is főztem 3,5 kg epret.

A receptet linkeltem fent, de le is írom. Természetesen nálam nincs olyan recept amit nem másítok meg. Hű voltam önmagamhoz, így a keményítőt megdupláztam, mert nekem nem sűrűsödött be eléggé. Mindenképpen ellenőrizni kell a sűrűségét, különben lefolyik az eperről. Ha szükséges több keményítőt keverjünk bele.

Ebből a mennyiségből szűrőn átszűrve kb. 4,5-5 dl lett.

Hozzávalók:
90 dkg eper
10 dkg cukor
1,5 dl víz
2 tk citromlé
2 tk keményítő
4 tk víz

Elkészítés:
Az epret megmossuk, leszedjük a csumáját, majd a vízzel, citromlével feltesszük főni. Ha már jó sok levet engedett hozzáadjuk a cukrot, majd addig főzzük, amíg az eper szét nem esik (Fel is lehet előtte darabolni, ha gyorsítani szeretnénk a folyamatot.). Ekkor levesszük a tűzről és egy másik edénybe átszűrjük, kicsit kanállal átnyomkodjuk rajta. Visszatesszük melegíteni, majd a keményítőt kikeverjük a vízzel és besűrítjük vele.

Én egy kis tányérra tettem belőle egy kanállal és megvártam, hogy meghűljön. Ha az ujjamat végig húztam rajta és a glazúr szépen bevonta, nem csorgott le, akkor jónak ítéltem a sűrűségét.

Másodszorra, a kis üvegekbe már botmixerrel pürésítettem és úgy szűrtem le, szerintem így kevesebb epervelő veszett kárba.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése