2016. augusztus 9., kedd

Rizsgolyó


Nyár van, nem volt kedvünk nehéz vacsihoz, de azért éhesek is voltunk rendesen. Gondolkodtam, hogy mi legyen a könnyű, de tartalmas vacsi, aztán eszembe jutott, hogy mielőtt még férjhez mentem :) otthon sokszor készítettem sült golyókat a maradék rizsből. A fiam imádja a rizst, mindig azt mondjuk rá, hogy kis kínai. Hát persze, hogy odáig volt ezekért a bundás falatokért és hupsz, még sonkát is evett úgy, hogy észre sem vette :).


Az egészben pedig az a legjobb, hogy a férjem, aki ki nem állhatja a hagyományostól eltérő dolgokat, nem tudta abba hagyni, sőt bedobta az ötletet, hogy megkóstolná ezt lazaccal is, és különben is, ilyet eddig miért nem sütöttem? :D Szóval a következő adag lazacos lesz, azt hiszem a sonkát cserélem füstölt lazacra. (Az ubit meg kapri bogyóra cserélném, de sajnos az előbb említett ételkritikus főnök :D azt sem szereti L.)

Aki elkészíti, annak jó étvágyat kívánok hozzá!



Hozzávalók: (kb. 18 db)
1 bögre (2dl) rizs
2 bögre víz
1 ek. só
10 dkg füstölt sonka
2-3 csemege uborka
½ fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 tojás
bors
liszt











Elkészítés:
A rizst 2 bögre vízben 1 ek. sóval puhára főzzük. Apró kockákra vágjuk a hagymát, sonkát és az uborkát, a fokhagymát lereszeljük vagy fokhagyma nyomón átnyomjuk. Melegen hozzákeverjük a rizst, borsozzuk. Hagyjuk kihűlni majd adjuk hozzá a tojásokat és annyi lisztet, hogy formázható legyen a massza. Nekem nem volt itthon, de tettem volna bele egy kevés felaprított petrezselymet vagy snidlinget is.

Nedves kézzel golyókat formálunk belőle és hagyományos módon bepanírozzuk őket. Először lisztben, majd tojásban, végül zsemlemorzsában hempergetjük meg őket. A kész golyókat olajban süssük aranybarnára.


Nekem viszonylag puha lett a massza, de még panírozható volt (Egy kanál segítségével könnyebb volt forgatni a lisztben és a tojásban.). Sütés előtt 30 percre fagyasztóba dugtam a gombócokat, így mielőtt az olajba tettem őket még még egyszer meg tudtam igazítani a formájukat, hogy szép golyókat kapjak.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése